torsdag 5 april 2012

slutsatsen...

Känner ni ofta att livet upprepar sig? Ja menar inte en deja vu upplevelse, utan att ni ännu en gång sitter här och läser vad jag skriver, och de råkar vara exakt samma sak som jag om och om igen skriver om...

Kanske har jag idag något vettigt att tillägga till vardagens tristess. Inte för att jag tror att ni har tristess, om ni har det så är det helt lugnt, man måste få ha sådana dagar när man inte gjort något vettigt alls. För vem står för vad som är vettigt egentligen, vem bestämmer att om du ligger på sofflocket en dag eller två, att det inte är vad som är vettigt för dig. Måste vi hela tiden ha något att göra?

Just nu sitter jag på biblioteket. Ja, igen.  Eller så känns det, även om jag inte har pluggat här sedan i Januari... Det känns som om livet upprepar sig. Denna gång är det dock inte två dagar till inlämningen utan snarare en och en halv månad(!). Kan låta som om jag är i tid, men tro mig, det finns mer än nog att göra under resterande tid med plugget.

Jag håller på och skriver om indisk musik och den tillhörande praktiska uppgiften vi gjorde förra veckan. Namnet på kursen ger oss en uppenbar ledtråd vad vi behöver ha med i slutsatsen. Kursen heter Music World, inte World Music utan Music World. Alltså man kan tro att vi lär oss om världsmusik men egentligen vill de bara lära oss om att musikens värld är så mycket större än vi någonsin kommer att förstå. Slutsaten är därför att vi har lärt oss med om omvärlden och dess kulturer och detta är viktigt för en helhetssyn och vidare perspektiv. Så! Där har vi det. Slutsatsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar