söndag 19 augusti 2012

vart är hem och hem?

Ja, det må varit sparsamt med skriveriet på sistone, men huvudsaken är inte kvantitet men kvalitet! Eller?.....

Nu är det bara en dag och någon timma tills jag är tillbaka i England. Sverige verkar allt mycket bättre precis innan man åker... och när man är utomlands och jag längtar efter laktosfria produkter, är Sverige ett fantasktiskt land.

Hur ska man egentligen mäta ett lands utomordentlighet...Vi kan prata om välstånd och BNP och självmordsförsök och lycka och skilsmässor och brottslighet, men tänk på vad är det som gör ett land till ett bra land...

Jag har faktiskt inget svar på detta, men något som jag bär med mig när jag flyttar titt som tätt är ett uttryck:

HOME IS WHERE YOUR HEART IS


Så länge jag är lycklig och har den jag älskar i min närhet, så spelar inte det andra så STOR roll mer som en liten roll. Har jag kärlek så har jag allt och lite till. Resten löser sig. Kan låta lite hippie, men det gör inget....Kärleken är störst.



Snart är jag hemma!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar